סטרס סטרס סטרס- איפה זה פוגש אותנו ? ואיך מתנהלים מול זה!!!

אני בטוחה שרבים מכם יזדהו עם התחושה לפיה- ככל שאנו מצליחים יותר, מתקדמים בקריירה, בלימודים, בכל אתגר שלא יהיה- רמת הסטרס עולה. זה בהלימה פעמים רבות. אני מצליח/היותר=אני בסטרס יותר…

מה יציף אצל רובינו סטרס? (או לפחות אצלי?:-) בתקווה שחלקכם מזדהים?)

  1. ציפייה גבוהה של אנשים מאיתנו-אנשים חושבים שאנחנו מצוינים במה שאנחנו עושים- אנו מרגישים מחויבים לעמוד בציפיות הללו=סטרס.
  2. מחשבות טורדניות- “מה יקרה אם…”…, דברים/אירועים רעים שקורים לאחרים- פעמים רבות נשליך זאת על עצמנו ללא קשר למציאות- זה יכול להיות בהקשרים שונים- קריירה, בריאות, זוגיות…
  3. העמסת יתר של משימות ללא מרווחים הגיוניים.
  4. ביקורתיות יתר
  5. רשתות חברתיות- הצלילוווווווווווו!!!!!!!- ווצאפ, לינקדאין, אינסטגרם וכו’- מקור למשימות אינסופיות- הרשתות הן פלטפורמה לאהבה אינסופית אמנם מקהל היעד שלנו, אבל ואבל גדול – הן עלולות לזמן עומס בלתי פוסק (למשל במקרה של הד הנטר- אנשים פונים, מתייעצים , זקוקים לי- ואני לא רוצה לאכזב- אך זה מייצר עומס =סטרס)
  6. אי הפרדה בין בית לעבודה- בפרט מי שעובד מהבית- נוצר ערבוב, הצורך שלנו להיות במס חזיתות במקביל – אנחנו לא עם המשפחה עד הסוף ולא בעבודה עד הסוף.
  7. עודף קפה/סוכר- קפיצות של אינסולין מייצרות סטרס וחוסר שקט בגוף.
  8. לחץ חברתי- אנחנו רוצים להשקיע במעגלים חברתיים, זה אכן חשוב- הרצון להיות בהרבה מקומות במקביל , הצורך ב FUN עלול לייצר הצפה מסוימת.

סטרס הוא לא תופעה שיש לו צורה אחת.

כל חוויה שנתפסת אצלנו במוח כחוויה של “דחיסות” וחוסר יכולת לעמוד בציפיות הסביבה מייצרת סטרס וזה עלול לפגוש אותנו בהמון סיטואציות בקריירה ובבית.

אז מה ניתן לעשות? (חלק מהפתרונות מבוססי ספרות מדעית)

  1. ראשית- להיות מודע לסטרס- להבין שהוא שם!
  2. לנסות להתרכז בפעולה אחת בכל רגע נתון- כשאנחנו בכמה פעולות במקביל אנו נגביר הורמוני סטרס בדם- לכן- הלכתם לשירותים? לא חייבים לענות על מייל גם משם!!!
  3. “דיטוקס” מהטלפון- לבחור שעות בהן מתנתקים. התחיל סופ”ש? העבודה תמתין ליום ראשון. לא ניתן להיות נוכח בכל רגע נתון. הראש שלנו חייב לנוח….
  4. שגרת בוקר מאפשרת- תבדקו עם עצמכם מה עושה לכם טוב, תתחילו את היום ברוגע- התחלת היום משפיעה לחלוטין על אופן התנהלות היום כולו-לא חייבים לענות על מייל ב 07:00 בבוקר!!
  5. הליכות בחוץ-הליכה אפילו של 1/2 שעה בטבע עושה פלאים- נשימת אויר צח בחורשה- אין שני לה!
  6. הסרת התראות בטלפון-( חסל סדר התראות שונות ללא מרווח נשימה- מורידים התראות בווצאפ, התראות מיילים , התראות אינסטגרם וכו..)
  7. בדיקת היתכנות היומן והלוז שלנו-לבדוק אם יש הלימה בין היומן שלנו ליכולות שלנו.

בכל פעם שאני מרגישה הצפה…אני מנסה לנשום- ולהגיד לעצמי: “לימיק- הכל בסדר!!!”

זו רק משרה מורכבת, זו רק מצגת חשובה, זה רק מועמד שהסיר מועמדות

אך כאן ועכשיו הכל בסדר!!!

זה לא תמיד פותר לי את כל הדאגות אך בפירוש משחרר!!!

ותזכרו ש- לא היא לא מילה גסה, שימו גבולות , זה שומר עלינו!

זה קטע…. אך כתיבת הפוסט גרמה לי לסוג של רוגע והפחתת סטרס לקראת שבוע חדש!

שיהיה שבוע רגוע

LIMIk

מאמרים וטיפים:

יצירת קשר

מלאו את הטופס ונחזור בהקדם האפשרי

להתחלת השיחה
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן לימור,
איך אפשר לעזור לך?